Att vara och förbli företagens förstahandsval som affärspartner innebär idag en tuff konkurrens. Aldrig tidigare har kunderna varit så kräsna och aldrig har det varit så tillgängligt och enkelt att jämföra och byta affärspartner. Företagsrådgivare som inte gör skillnad i kundmötet är en handling som kan leda till missade affärsmöjligheter. För att säkerställa nöjda kunder för företaget – vilket är det som driver affären och möjliggör lönsamhet – behöver företagsrådgivare skapa värde i mötet med kunden. Därigenom byggs en långsiktig kundrelation skapad genom förtroende.

Men hur säkerställer företaget att det sker? Finns det något effektivt sätt? Och var börjar man? Baserat på metoder sprungna ur kognitiva forskningsresultat – som vi använt när vi upplyst över 800 000 deltagare om ekonomi och finans – delar vi här med oss av hur man kan utmana traditionella sättet att presentera, kommunicera och tillämpa ekonomi. Och hur företagsrådgivare genom fyra steg genomför möten som skapar en bra kundupplevelse och leder till lojalare kunder. 

Ta del av stegen!