Ökat förtroende i kundmötet ger bättre affärer

En förutsättning för ett bra kundmöte är att båda parter förstår varandra och pratar samma språk. Att på ett enkelt och pedagogiskt sätt presentera kundens ekonomi och föra en dialog kring risker, möjligheter och utmaningar. Detta är grunden för ett kundmöte som gör skillnad.

Trusted by

Att skapa värde 
i en konkurrensutsatt bransch

Att vara kunnig inom företagsekonomi räcker inte längre i dagens konkurrensutsatta marknad. Som rådgivare eller säljare behöver du kunna skapa och leda en affärsdialog som gör skillnad för kunden. En dialog som gör dig till en viktig affärspartner.



Bonanzas skräddarsydda utbildningar för banker och försäkringsbolag hjälper företagsrådgivare att göra denna transformation. Det ger verktygen du behöver för att leda värdeskapande kundmöten som resulterar i fler och bättre affärer, ökad lönsamhet och självklart - nöjdare kunder!

Effektiva analyser 

Ge era rådgivare kompetens och verktyg att göra effektiva och kvalitativa förberedelser inför mötet med kund. Att analysera utan att fastna i siffrorna och ta ställning. Kort sagt, att göra rätt affär med rätt kund på rätt sätt.  

Det affärspedagogiska kundmötet

Med visuella och lättbegripliga metoder blir det lättare att förklara sambanden och ge en tydlig bild över kundens framtida ekonomiska situation, allt för att skapa en ökad kundnytta. 

Företagskundens affärspartner

Ett visuellt arbetssätt där produktfokuset ersätts med ett fokus på kundens situation och behov. Affärsdialogen skapar insikter hos kunden och gör det tydligt hur olika aktiviteter påverkar och stärker företagets ekonomi. 

Driv tillväxt genom effektivare kundmöten

Ge rådgivarna verktyg för att bli kundens självklara affärspartner. Bonanzas affärspedagogik och visuella verktyg tydliggör kundföretagets ekonomi och utmaningar och skapar kundmöten som gör skillnad, både för dem och för er.

  • Skapa starkare förtroende med rådgivare som talar kundens språk.
  • Visualisering som tydliggör nyttan för kunden.
  • Effektivare kunddialog med kundföretagets förutsättningar i centrum.

Det här får ditt team

Analysera bokslut

Kompetens och verktyg som hjälper dig att göra effektivare analyser av kundföretagets ekonomi.  Att identifiera styrkor och svagheter verksamheten och erbjuda rätt lösning till rätt kund.

Riskbedömning och kreditanalys

Att effektivare bedöma kundföretagets risker och hur de påverkar den framtida återbetalningsförmågan. Och att på ett enkelt sätt kommunicera komplexa samband med kunden.

Kassaflödesanalys

Att visualisera kassaflödet och göra enkla och tydliga simuleringar hur det framtida kassaflödet påverkas. Att diskutera företagets likviditet och finansiella stabilitet över tid.

Koncernredovisning

Att kunna förstår hur en koncernstruktur påverkar kreditgivning. Att göra enkla elimineringar och få en snabbare överblick över koncernens ekonomiska situation.

Vad har du och ditt team
för utmaningar?

Alla våra utbildningar kan skräddarsys och anpassas utifrån era behov. Kontakta oss så berättar vi mer hur vi kan hjälpa dig.

Kontakta oss

"Med Bonanza:s Visual Language of Finance skapas en interaktiv, effektiv och rolig lärmiljö. Helt enkelt ett fantastiskt sätt att öka finansiell kunskap"

Head of Early Career Programs, Ericsson

"Sättet på vilket Bonanza gör siffror och ekonomi lättbegripligt, hjälper verkligen våra medarbetare att fatta bättre beslut och identifiera möjligheter, såväl för våra kunder som för SAP."

Director Global Sales Academy

“Bonanzas visualisering av ekonomi gör det enkelt för oss att utvärdera och kommunicera våra globala kunders finansiella situation”

Global Credit & Risk manager, Epiroc

"Bonanzas sätt att förmedla kunskap är helt oslagbart. Vi fick ett helt nytt språk för att prata ekonomi med icke-ekonomer. Nu är det mycket lättare att hjälpa våra kunder att förstå sitt företags ekonomi, och ta bättre beslut.”

Affärsutvecklare, Almi

Vanliga frågor och svar

Vilka roller inom bank och försäkring har mest nytta av Bonanzas utbildningar?

Inom segmentet Bank är det alla roller som träffar företagskunder det vill säga främst företagsrådgivare och private banking . Inom segmentet Försäkring är det både liv och sak säljare som vi riktar oss till. Att förstå hur de olika påverkar kundens ekonomi och hur de samverkar öppnar för korsförsäljning.

Alla våra anställda är ekonomer. Varför ska de gå denna?

Det handlar om att förenkla och skapa en dialog med kunden oavsett vilken bakgrund de har. Många lever i övertygelsen om att ekonomi är krångligt och något som hanteras av redovisningsbyrån. Vårt sätt att förenkla och visualisera slår vi hål på myten och bygger förtroende, vilket leder till en bättre upplevelse för kunden.

Bygg förtroende och ge bättre rådgivning med Bisgraf

Bisgraf är vårt verktyg som gör det möjligt att snabbt få en klar överblick av kundens ekonomiska situation. Genom att visualisera ekonomiska samband kan du identifiera möjligheter och leda en mer värdecentrerad kunddialog.

Kontakta oss!

Vi hjälper dig att utveckla dina medarbetare och din verksamhet. När fler får fördjupad kunskap om hur affärer och lönsamhet hänger ihop kommer resultatet att påverkas i rätt riktning.

Vill du höra mer om hur vi kan hjälpa dig?
Kontakta oss så berättar vi mer.

Tack för ditt meddelande, vi återkommer så snart vi kan!
Oj! Något gick fel när formuläret skickades.